Austràlia

Abans d’anar cap a Fiji vam estar 4 dies descobrint la moderna ciutat de Sydney. Durant aquests 4 dies prenem un tast del que ens espera a Australia quan tornem de Fiji.

Tenim l’hostal a Chinatown, s’agraeix ja que es poden trobar llocs baratos per menjar i l’ambient és molt animat.
Vam passejar pel centre de la ciutat passant per Hyde Park, un parc força gran enmig de la ciutat que s’hi troben animals força estranys com ocells, ratpenats gegants i un tipus de zarigüeya.

Arribem caminant fins a la badia per trobar-nos la Opera House. Vam al·lucinar al veure un dels icones australians que tants i tants cops havíem vist en fotos o per la tele. En persona aquest edifici encara impressiona més. No sabem si és pel seu tamany,  per la seves formes o per la seva situació al costat de la bella badia de Sydney.

Al costat de la Opera House, travessant la badia, hi ha el gegant pont metàl·lic en forma d’arc que dona un romàntic toca a l’escena.

La gent acostuma a desplaçar-se amb ferri per la badia, ja que guanyen temps. Nosaltres decidim agafar-ne un per gaudir de les vistes desde el vaixell i aprofitant el viatge fem una parada a Luna Park, un parc d’atraccions. El parc construït al 1930 s’hi troben atraccions antigues i molt típiques. De tornada, caminant per sobre el pont, es tenen unes vistes aèries de la badia i la Opera House molt escèniques.

Vam visitar Bondi Beach, la platja surfera de Sydney. Tot i no fer gaire bon dia ja que plovia, hi havia molts surfistes dins de l’aigua. Quan va parar de ploure vam passejar fins a una punta de la platja per veure com trencaven les fortes onades del temporal.

Després de passar dos setmanes i mitja a Fiji va tornar per descobrir mes llocs d’aquest país tant gran.

Tot just atterrar a Sydney vam volar cap a Melbourne per trobar-nos amb els nostres cosins, l’Angela, en Gerard i en Tim.

Amb la companyia del l’Angela vam recórrer el centre i els barris de Melbourne. Ens ensenya els esmorzars típics dels australians, passegem pel Victoria market, ens endinsem al barri italià de Carlton per dinar-hi. A diferència dels gratacels de centre en aquest barri s’hi troben cases baixes. Per acabar amb un dia complet passegem pels votants del jardí botànic.

En un dia assolellat bronzegem la nostra pell caminant pel passeig marítim, que està replet de gent fent esport. Ens acostem fins a la platja de Brighton on hi han tot de casetes de fusta pintades de colors que donen un toc especial a la platja. Per tornar enrere i acabar veient la posta de sol sobre la ciutat.

Amb en Gerard i la seva parella la Blue Bird Betty, una furgoneta Volkswagen Wesfalia, ens porten a recórrer una gran part de la Great Ocean Road. Una carretera molt escènica que ressegueix la costa sud-est del país. A part de tots els racons i estones agradables que vam passar vam tindre la sort de veure un koala penjat d’un arbre.

El cap de setmana, amb tota la família reunida, ens vam escapar per fer un bon dinar en una granja Australiana, i per conèixer un dels animals mes famosos de país, el cangur. Per acabar una posta de sol desde Phillip Island amb una immillorable companyia.

Després d’uns dies ben acompanyats marxem a conèixer el centre del país, majoritàriament desèrtic i poc habitat. Aquí s’hi troba el poble de Alice Springs. Aquest poble és purament turístic degut a la proximitat de l’Uluru i altres paratges.

Nosaltres vam visitar Kata Tjuta un grup de 36 muntanyes en forma de cúpula de color vermell. Un lloc impactant per la seva grandària i color. La següent parada va ser a l’Uluru la famosíssima muntanya de color vermell tant fotografiada. Fins que no la vam tindre a davant no enteníem el perquè de la seva fama. Pels aborígens té molt importància espiritual per les seves llegendes, la muntanya és caracteritza per estar feta d’una peça, es a dir és una pedra immensament gegant. Per acabar el dia vam delectar-nos amb els colors que agafa l’Uluru quan es pon el sol, desde vermell intens fins a negre passant per vermellós-púrpura tot gaudint d’una barbacoa.

Abans d’arribar a la costa sud-est vam fer una parada a Coober Pedy un poble on les cases i hotels estan sota terra i la gent viu de l’extracció de pedres precioses d’òpal. Vam poder dormir en un hotel excavat per sota terra uns 6,5 metres. Tot un poble estrany enmig del desert amb moltes mosques, pocs habitants dels quals la majoria eren extravagants.

Després d’un trajecte força llarg, creuant-nos amb bastants camions-trens, vam arriba a Adelaide. Una ciutat amb ambient de poble on vam poder descansar de la calor extrem dels últims dies.

A Port Elliot un poblet costaner molt bonic ens va donar la benvinguda un juganer llop marí mentre passejàvem per la seva costa. Vam aprofitar el dia per caminar per la platja de la reserva fins al poble veí per tindre la oportunitat d’estrenar un recent restaurat tren a vapor de l’any 1918.

Ens reunim amb la família un altre cop a Melbourne per les vacances de Setmana Santa. Amb ells anem a passar uns grans dies a Mount Hottham, les pistes d’esquí d’Austràlia. Si, si a Austràlia també s’esquia, tot i que nosaltres hi vam ser quan no hi havia neu. Passem uns memorables dies passejant pel bosc, menjant plats i postre australians de la mà d’en Tim, descobrim rovellons a Austràlia, mengem rovellons a Austràlia, visitem vinyes i tastem els seu vins, anem amb bicicleta i sobretot riem molt.

De tornada cap a Melbourne i ja que queden pocs dies en aquest país en Gerard ens fa unes classes de surf i ens en sortim força bé.

Ens acomiadem de la família havent passat per la nostra part uns grans i inoblidables moments. Marxem esperant tornar un dia per conèixer moltes més parts d’aquest interminable país.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Austràlia i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Austràlia

1. MAMUCHI diu:

Marxa marxa!!!
    Volem mes païsossss

Petons

Els comentaris estan tancats.